wtorek, 14 sierpnia 2012

Jabłka w cieście

Składniki:
  • 6 płaskich łyżek mąki
  • szczypta soli
  • 1 łyżka stołowa cukru pudru
  • 1 torebka cukru waniliowego
  • 1 łyżka stołowa rumu
  • 1 łyżka topionego masła
  • 5 dag rodzynek
  • 1 jajko
  • 0,5 szklanki wody
  • 25 dag kwaskowych jabłek
  • 1 cytryna
  • olej do smażenia
  • cukier i cynamon
Przyrządzenie:
  1. W dużym naczyniu połączyć mąkę, sól, cukry, dodać rum lub arak, masło i rodzynki. Dokładnie wymieszać, tak aby nie było grudek. Wlać pół szklanki letniej wody. i jeszcze raz dokładnie wyrobić. Odstawić na pół godziny. 
  2. Jabłka obrać, wyjąć gniazda nasienne i pokroić w krążki o grubości 1 cm. Skropić sokiem cytrynowym.
  3. Ubić białko na sztywną pianę i delikatnie połączyć z ciastem. Krążki jabłek zanurzyć w cieście.
  4. Rozgrzać olej we frytkownicy do 180 stopni. Wkładać po kolei krążki jabłek do tłuszczu i smażyć po obydwu stronach.
  5. Usmażone jabłka odsączyć z nadmiaru tłuszczu. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

7 komentarzy:

Whisper pisze...

Ależ one pysznie wyglądają, chce się sięgnąć po jedno, a zaraz potem po drugie i po kolejne... Wspaniały przepis!

Aga pisze...

Lubię takie desery:)

http://pokoncbed.blogspot.com/ pisze...

oo jak ja lubie takie placuszki:))
przypominają mi smaki z dzieciństwa:)

Basia pisze...

Cudnie wyglądają, przypomniało mi się dzieciństwo! Ah :-)
Pozdrawiam serdecznie!

Unknown pisze...

Dziękuję za opinie :) Bardzo prosty przepis, który sama przyrządzałam w dzieciństwie dla rodzeństwa... Oczywiście wtedy jeszcze bez rumu ;)

gosai pisze...

ale mi zrobiłaś smaka :-) często robiło się u mnie w domu takie placuszki z jabłek. Są przepyszne. Pozdrawiam :-)

Unknown pisze...

Hihi wybacz że Ci narobiłam smaczka, ale to większa motywacja, żeby zrobić i przypomnieć sobie ich smak :)